W bieżącym roku szkolnym realizowany był szkolny projekt psychoedukacyjny zwiększający świadomość uczniów na temat korzyści i zagrożeń płynących z aktywności w Internecie. Projekt obejmował 6 bloków tematycznych, realizowany był przez uczniów klas 4-7 w następujący sposób:
- wszystkie bloki tematyczne przeprowadzone zostały online, w czasie zdalnego nauczania,
- w każdej klasie wytypowani zostali dwaj przedstawiciele, którzy byli odpowiedzialni za wprowadzanie tematów w swoim zespole i odsyłanie efektów pracy koordynatorom projektu,
- w kolejnych miesiącach uczniowie samodzielnie lub z pomocą wychowawcy przygotowywali odpowiedzi na zestaw pytań poruszających tematykę odpowiedniego bloku tematycznego,
- wszystkie odpowiedzi nadesłane przez uczniów zostały zebrane, celem stworzenia poradnika zawierającego podstawowe wskazówki dotyczące aktywności w Internecie.
Zagadnienia tematyczne projektu:
- Bezpieczeństwo, prywatność i anonimowość w sieci,
- Komunikacja w sieci,
- Hejt w sieci,
- Wykorzystanie Internetu w edukacji,
- Dane osobowe w Internecie,
- Kultura offline.
Projekt będzie kontynuowany w kolejnym roku szkolnym.