Ciekawą formą warsztatów ekologicznych dla uczniów wybranych klas 2 i 3, w ramach miejskiego projektu #Ogarniam Życie, była gra terenowa w szkole, którą dla młodszych kolegów przygotowali i poprowadzili uczniowie klasy 7a. Uczestnicy dzieleni byli na trzy grupy i rozpoczynali rywalizację o punkty. Aktywności zorganizowane zostały w ramach pięciu stacji rozrzuconych po budynku szkoły, w obrębie których należało wykonać punktowane zadania takie jak: rzut woreczkiem w pole odpowiedniego koloru segregacji na hasło w postaci nazwy odpadu, znalezienie ukrytych obrazków z odpadami i odpowiednie posegregowanie ich, zliczenie przybliżonej ilości koszy na śmieci każdego rodzaju na terenie szkoły, wymyślenie jak największej ilości pomysłów na ponowne lub alternatywne wykorzystanie określonych przedmiotów oraz zadanie ruchowe polegające na układaniu z ciała w kształt wypowiedzianej przez prowadzącego litery wchodzącej w skład słowa „ekologia” i „segregacja”. Celem tak zaplanowanych zadań było zainteresowanie młodszych kolegów tematyką ekologii poprzez współzawodnictwo i zabawę oraz integracja społeczności szkolnej.
18.05.2023
1 minuta czytania