Jak ciekawie omówić lekturę? Kluczem jest znalezienie złotego środka! Uczniowie klas 4b, 4c, 5c i 6b na lekcjach języka polskiego pracowali w wyjątkowo kreatywny sposób. Po cyklu zajęć poświęconych książkom Felix, Net i Nika, Gang Niewidzialnych Ludzi, Opowieści z Narnii oraz Magiczne drzewo. Czerwone krzesło przystąpili do realizacji nietypowego projektu – „lektury na wieszaku”.
Ta innowacyjna metoda aktywizująca pozwala w oryginalny sposób zebrać i przedstawić informacje o książce – bohaterach, miejscu i czasie akcji, problematyce czy narracji. Wszystkie te elementy uczniowie umieszczali na wieszaku, który stał się prawdziwą skarbnicą wiedzy. Pomysł spotkał się z entuzjazmem – uczniowie z dumą prezentowali swoje prace na forum klasy, a także szerszemu gronu odbiorców, gdyż ich dzieła zawisły na drugim piętrze szkoły, gdzie mogli je podziwiać inni uczniowie oraz nauczyciele.