Uczniowie klasy 6a, w ramach godzin wychowawczych, uczestniczyli w innowacji pedagogicznej
„W labiryncie zdrowia”.
Głównym celem innowacji było edukowanie i promowanie działań prozdrowotnych oraz wskazywanie różnych metod radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
Uczniowie od września do czerwca na zajęciach wykonywali zadania, wśród których znalazło się m.in.
- zaprojektowanie w wybranym programie graficznym piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej,
- wykonanie folderu zawierającego kody kreskowe artykułów żywnościowych, które zostały wykorzystane do sporządzenia posiłków w ciągu 3- 5 dni . Do wykonania zadania uczniowie korzystali z aplikacji zdrowe zakupy,
- sformułowanie kilku pytań do wywiadu z trenerem karate,
- wykonanie jednego wspólnego slajdu z listą komplementów, które były dla uczniów najmilsze lub najciekawsze,
- prowadzenie samoobserwacji i dokonanie wpisów w dzienniczku emocji oraz wykonanie listy emocji, które pojawiały się najczęściej,
- przygotowanie (dowolną metodą) infografiki z instrukcją techniki ćwiczeń oddechowych lub relaksacyjnych, która jest dla niego najskuteczniejsza.
Zapraszamy do zapoznania się z efektami pracy uczniów.