Praca metodą projektu stała się popularna w Wielkiej Brytanii w latach sześćdziesiątych. Jest to z pewnością forma pracy godna rozpropagowania na lekcjach języka angielskiego, ponieważ: |
1. Angażuje umiejętności i wiedzę ucznia z różnych dziedzin. |
Projekty możemy podzielić na długoterminowe i krótkoterminowe. Te pierwsze trwają od dwóch do czterech godzin. Na drugie trzeba przeznaczyć znacznie więcej czasu, niekiedy nawet kilka miesięcy.
W tym przypadku uczniowie zbierali materiały i realizowali założenia swojego projektu przez długi okres. Efektem dwumiesięcznych działań był finał projektu „At the zoo”, który miał miejsce 19 marca 2019 roku. Podczas finału uczniowie zaprezentowali swoje prace oraz dokonali prezentacji w języku angielskim. Prezentacje obejmowały wiadomości odnośnie funkcjonowania ogrodów zoologicznych, ich organizacji, ale również ciekawe scenki zaaranżowane przez uczniów, dialogi z udziałem Zoo keepers, zoo guides i prezentacje multimedialne. Całość została zwizualizowana poprzez skonstruowanie makiet – planów zoo wraz z zamieszczonym opisem. |
1. Planowanie i przygotowanie instrukcji do projektu. |
Niektóre z tych etapów były realizowane samodzielnie przez uczniów w domu, inne w czasie lekcji. |
Wszystkie prezentacje spotkały się z dużym zainteresowaniem. Największe emocje wzbudził jednak tort w kształcie zoo wraz z samodzielnie wykonanymi zwierzętami z marcepanu. Całości lekkości i humoru nadała odegrana w języku angielskim scenka będąca połączeniem tematu „At the zoo” oraz „At the restaurant”. Prace wraz z opisami można obejrzeć na wystawie zorganizowanej przez uczniów na parterze w budynku szkolnym. Dziękujemy wszystkim za ogromny wkład pracy, ale również za dobrą zabawę oraz frajdę, która widoczna była na twarzach młodych aktorów prezentujących swoje dzieła.
|