A trip to London – angielski w praktyce, czyli przyjemne z pożytecznym

23.05.2018
3 minuty czytania

 

W dniach 20-23 maja 2018r., klasy siódme wzięły udział w zorganizowanym wyjeździe do Londynu.

Wyjazd poprzedzony projektami edukacyjnymi „My trip to London” oraz „Travelling to London” był połączeniem wiadomości zdobytych na języku angielskim, języku polskim, historii z praktycznym ich wykorzystaniem podczas czterodniowej wycieczki. Uczniowie przygotowując się wcześniej do wyjazdu nabywali wiedzę o m.in. bohaterze znanych książek detektywistycznych Sherlocku Holmesie, udziale Polaków w Bitwie o Anglię. Biorąc udział w konkursie o Harrym Potterze przypomnieli sobie również postać czarodzieja, który do dzisiejszych czasów obecny jest na ulicach Londynu. Realizując projekty edukacyjne poszukiwali wiadomości odnośnie czołowych postaci związanych z Londynem, miejsc związanych z Polską i Polakami, znanych muzeów i zabytków, które opisali w formie prezentacji a następnie przedstawili w postaci wystawy. Na zajęciach z języka angielskiego, wirtualnie podróżowali po mieście oprowadzając się po nim i przyjmując rolę turysty i przewodnika. Wszystko to po to, aby świadomie wziąć udział w wycieczce, która dla niektórych była wielkim marzeniem a dla innych stała się dowodem na to, iż warto uczyć się języków obcych, gdyż ma to praktyczne zastosowanie i bardzo pomaga zwłaszcza w sytuacjach dnia codziennego.

Podczas czterodniowej wyprawy młodzież miała okazję m.in. pospacerować po parku Greenwich, gdzie przewodnik przedstawił historię tego miejsca, jako miejsca urodzin Elżbiety I, Henryka VII. Uczniowie poznali również historię Południka Zero, nazywanego także „Południkiem Greenwich”. Mieliśmy okazję odwiedzić Narodowe Muzeum Morskie obejmujące Dom Królowej oraz Royal Hospital School. Jedną z atrakcji, było również przepłynięcie statkiem po Tamizie, co zrobiło ogromne wrażenie zwłaszcza na uczniach, którzy wykonali i opisali projekt statku HMS Belfast, który rozpoczął wojnę 9 października 1939 roku w składzie 18 Eskadry Krążowników pod dowództwem kapitana J. Scotta, przetrwał do czasów obecnych (po rekonstrukcji zniszczeń dokonanych w czasie wojny) i mogliśmy podziwiać go w pełnej postaci. Dowiedzieliśmy się również, iż statek stanowi muzeum oraz restaurację. Niemałą atrakcją był również przejazd London Eye wraz z widokiem przepięknej panoramy Londynu na wysokości 135 m. Duże wrażenie zrobiło również Opactwo Westminsterskie, miejsce koronacji i pochówku królów Anglii, gdzie lokalny przewodnik w sposób ciekawy przedstawił nam m.in. historię koronacji. Dowiedzieliśmy się np. że Westminster jest dla Anglików tym, czym dla nas Wawel, spoczywa tutaj większość władców począwszy od Wilhelma Zdobywcy, w miejscu tym w 2011 roku odbył się także ślub Kate Middleton i księcia Williama. Wśród tablic pamiątkowych odnaleźliśmy również tablicę Williama Szekspira. Oprócz wątków historycznych i ciekawostek z nimi związanych ogromną radość sprawiło zwiedzanie Muzeum  Madame Tussauds, w którym wystawiono właśnie figury nowożeńców: księcia Harrego i Meghan Markle oraz przejazd na peron 9 i ¾, na którym to Harry Potter przenosił się do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Na Baker Street mogliśmy z kolei „spotkać” Sherlocka Holmesa, którego postać po dziś dzień w formie figurki przechadza się po ulicy, zachęcając do odwiedzenia muzeum poświęconego tej jakże ciekawej osobistości. Na koniec mogliśmy poczuć atmosferę iście królewską zwiedzając Buckingham Palace oraz Parlament. Nie sposób wymienić wszystkich atrakcji i skupić się na jednej z nich dłużej.

Wycieczka była nie tylko formą sprawdzenia nabytych wiadomości i umiejętności w praktyce, ale również doskonałym sposobem na integrację grupy w nowych okolicznościach. Uczniowie wykazali się ogromną samodyscypliną, umiejętnością współpracy w grupie, wiedzą oraz praktyką w stosowaniu języka angielskiego w sytuacjach dnia codziennego.

 

Ustawienia dostępności

Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Większy kursor