Nasze projekty eTwinning



Theater at school


     W projekcie "Theater at school" wzięli udział uczniowie klasy 4c oraz 6a wraz z kolegami i koleżankami ze szkół z Turcji, Włoch i Rumunii.

Szkoły biorące udział w projekcie:
  • Szkoła Podstawowa nr 95 im. Władysława Broniewskiego - Kraków - Polska
  • Scoala Gimnaziala Nr.4 "Elena Donici Cantacuzino" - Pucioasa - Rumunia
  • ICS "A. Ristori" di Napoli - Neapol - Włochy
  • Mahmudiye Ortaokulu - Kepsut - Turcja
Harmonogram działań:
  • W kwietniu 2017 została nawiązana współpraca ze szkołami z Włoch, Turcji i Rumunii.
  • Nauczyciele wspólnie ustalili kolejne działania mające na celu wzbogacić proces tworzenia przedstawień teatralnych w języku angielskim.
  • Do 10 maja wszystkie szkoły biorące udział w projekcie miały za pomocą aplikacji internetowych zaprezentować ilustracje przedstawień, scenariusze oraz aktorów.
  • Do 15 maja dzieci przygotowują zaproszenia na przedstawienie, na bieżąco są również prezentowano zdjęcia z prób lub w trakcie pracy nad tworzeniem scenografii.
  • Do 30 maja następuje publikacja gotowych przedstawień.
Podjęte działania:
  • Uczniowie w ramach projektu przygotowali przedstawienie teatralne wraz z zaproszeniami i ilustracjami.
    • W ramach kolejnych zadań uczniowie:
      • Uczniowie przygotują rysunki ilustrujące wybrane sceny z przedstawienia,
      • Zaprezentują sztukę teatralną, zwracając uwagę na wyraźną wymowę oraz ruch sceniczny, tym samym rozwijając umiejętności językowe,
      • Poznają baśnie i motywy charakterystyczne dla kraju pochodzenia kolegów i koleżanek biorących udział w projekcie,
      • Zaprezentują na forum szkoły gotowe przedstawienia.

  • Celami towarzyszącymi realizacji projektu będzie:
    • Rozwijanie kompetencji językowych u uczniów i nauczycieli;
    • Poszerzanie świadomości kulturowej;
    • Rozwijanie umiejętności aktorskich (dykcja, ruch sceniczny);
    • Poznanie przez uczniów kolejnych kroków pracy nad sztuką
    • Zapoznanie dzieci z efektami pracy kolegów i koleżanek z zagranicy;
    • Poszerzenie oferty dydaktyczno-wychowawczej szkoły.

Efekty projektu:
Wymiernymi efektami i korzyściami są dla:
  • uczniów:
    • Aktywizacja uczniów;
    • Możliwość zdobywania wiedzy w atrakcyjny sposób;
    • Rozwinięcie kompetencji komunikacyjnej w języku docelowym;
    • Poszerzenie wiedzy na temat powstawania przedstawień teatralnych;
  • nauczycieli:
    • Doskonalenie warsztatu zawodowego;
    • Możliwość wykorzystania technik TIK na zajęciach języka angielskiego;
    • Poszerzenie wiedzy nt. wykorzystania nowoczesnych technologii w planowaniu i prowadzeniu zajęć dydaktycznych;
  • szkoły:
    • Wzbogacenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej szkoły;
    • Realizacja ścieżek międzyprzedmiotowych w szczególności edukacji europejskiej, edukacji medialnej.




Tolerance in Exploding Box


     Projekt "Tolerance in Exploding Box" jest projektem programu e-Twinning. Nasi uczniowie z klas IV, V i VI zrealizowali go wspólnie z uczniami z Włoch, Turcji i Grecji.

Szkoły biorące udział w projekcie:
  • Szkoła Podstawowa nr 95 im. Władysława Broniewskiego - Kraków - Polska
  • ICS "Comuni della Sculdascia", Casale di Scodosia (PD) - Włochy
  • Fehmi Mutlu Ortaokulu, Lüleburgaz - Turcja
  • Karditsa - Grecja
  • Kovali Ortaokulu, Yeşilhisar, KAYSERI - Turcja
  • Agia Paraskevi - Grecja
Harmonogram działań:
  • W marcu 2014 roku została nawiązana współpraca ze szkołami z Włoch, Grecji i Turcji.
  • W kwietniu zostały uzgodnione szczegóły projektu takie jak: zebranie i przygotowanie materiałów, zapoznanie uczniów z ideą projektu, przesłanie materiałów do koordynatora projektu.
  • 6 maja 2014 roku w Dniu Europejskim wszyscy uczniowie przygotują eksplodujące pudełka, w trakcie pracy wybrani uczniowie przeprowadzą również wywiady oraz krótki film z przebiegu prac.
  • Zorganizowana zostanie wystawa prac oraz wybrane zwycięskie pudełko.
  • D
  • Opublikowanie na stronie internetowej zdjęć zwycięskiego pudełka.
  • Otrzymanie odznaki "e-Twinning Label" zobacz certyfikat,
  • W czerwcu 2014 roku projekt zostanie zgłoszony do Odznaki Jakości.
Podjęte działania:
  • Uczniowie w ramach projektu:
    • Uczniowie w ramach projektu stworzyli wybuchowe pudełka przedstawiające tematykę tolerancji.
    • W ramach kolejnych zadań uczniowie:
      • nawiążą współpracę z uczniami ze szkołami z zagranicy,
      • zbiorą materiały związane z tolerancją (informacje czym jest tolerancja, jak ją wyrażamy wobec kolegów itp.),
      • wykonają wybuchowe pudełko; na ścianach tego pudełka mogą znaleźć się: wierszyki, komiksy, piosenki o tematyce tolerancji, oraz postaci prezentujące różne narodowości, nagrają film prezentujący prace uczniów,
      • zapoznają się z tematyką tolerancji widzianą oczami swoich rówieśników z Włoch, Grecji, Turcji,
      • nawiążą przyjaźnie,
      • stworzą wybuchowe pudełka w wersji elektronicznej i pdf ,
      • będą rozwijać umiejętności językowe (język angielski),
      • zaprezentują na forum swoje wybuchowe pudełka.

  • Celami towarzyszącymi realizacji projektu będzie:
    • rozwijanie umiejętności językowych u uczniów i nauczycieli;
    • podnoszenie poczucia tolerancji, wspólnoty i jej różnorodności;
    • zapoznanie uczniów z wybuchowymi pudełkami kolegów;
    • poszerzenie oferty dydaktyczno-wychowawczej szkoły;
    • pogłębienie współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym poprzez autoprezentację wybuchowych pudełek uczniów na forum szkoły i poza szkołą.

Efekty projektu:
Wymiernymi efektami i korzyściami są dla:
  • uczniów:
    • aktywizacja uczniów,
    • atrakcyjna forma zdobywania wiedzy i umiejętności językowych,
    • zwiększona motywacja do nauki języków obcych,
    • doskonalenie autoprezentacji i przełamywanie kompleksów,
    • pogłębianie tolerancji wobec obcokrajowców, wyznań i zwyczajów;
  • nauczycieli:
    • doskonalenie warsztatu zawodowego;
  • szkoły:
    • wzbogacenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej szkoły,
    • realizacja ścieżek międzyprzedmiotowych, w szczególności: edukacji europejskiej, edukacji medialnej.
Produkt końcowy:
Zobacz zwycięskie "wybuchowe pudełko" (zdjęcie)

zobacz galerię zdjęć






My Passions


     Projekt "Moje Pasje – My Passions - scrapbook" był projektem programu e-Twinning. Nasi uczniowie z klas II - VI zrealizowali go wspólnie z uczniami z Czech.

Szkoły biorące udział w projekcie:
  • Základní škola Louny - Louny - Czechy
  • Szkoła Podstawowa nr 95 im. Władysława Broniewskiego - Kraków - Polska
Harmonogram działań:
  • W marcu 2013 roku została nawiązana współpraca ze szkołą w Czechach.
  • W kwietniu szkolni koordynatorzy projektu uzgodnili szczegóły dotyczące jego realizacji.
  • W maju 2013 roku wszyscy uczniowie przygotowali strony prezentujące ich pasje, które następnie zostały złożone w klasowe scrapbooki.
  • W czerwcu uczniowie klasy VIa nagrali filmy, w których prezentowali swoje pasje w języku polskim i angielskim.
  • Do pobrania: (poprzez prawy przycisk myszy i wybór pozycji "zapisz element docelowy jako") film 1, film 2, film 3
  • Szkoła otrzymała odznakę "e-Twinning Label"zobacz certyfikat,
  • We wrześniu 2013 zostanie wysłany do szkoły w Czech scrapbook przygotowany przez klasę Vc. Elektroniczne wersje wszystkich scrapbooków zostaną opublikowane na stronach internetowych naszej szkoły oraz szkoły w Czech.
  • W październiku 2013 roku projekt zostanie zgłoszony do Odznaki Jakości.
Podjęte działania:
  • Uczniowie w ramach projektu:
    • stworzyli scrapbooki przedstawiające ich pasje,
    • nagrali filmy prezentujące ich pasje,
    • stworzyli elektroniczne wersje swoich scrapbooków,
    • nawiązali współpracę z uczniami zagranicznej szkoły,
    • dowiedzieli się czym pasjonujź się ich rówieśnicy w Czechach,
    • nawiązali przyjaźnie,
    • wzbogacili słownictwo angielskie,
    • rozwinęli umiejętność autoprezentacji.

  • Celami towarzyszącymi realizacji projektu były:
    • rozwijanie umiejętnoœci komunikacji w języku angielskim u uczniów i nauczycieli;
    • podnoszenie poczucia wspólnoty i jej różnorodności;
    • zapoznanie uczniów z pasjami kolegów;
    • poszerzenie oferty dydaktyczno-wychowawczej szkoły;
    • pogłębienie współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym poprzez prezentację pasji uczniów na forum szkoły i poza szkołą.

Efekty projektu:
Wymiernymi efektami i korzyściami są dla:
  • uczniów:
    • aktywizacja uczniów,
    • atrakcyjna forma zdobywania wiedzy i umiejętności językowych,
    • zwiększona motywacja do nauki języków obcych,
    • doskonalenie umiejętnoœci autoprezentacji,
    • podniesienie własnej wartości;
  • nauczycieli:
    • doskonalenie warsztatu zawodowego;
  • szkoły:
    • wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły,
    • realizacja ścieżek międzyprzedmiotowych, w szczególności: edukacji europejskiej, edukacji medialnej.
Produkt końcowy:
Zobacz scrapbook – "My passions – scrapbook"(wersja elektroniczna)

zobacz galerię zdjęć






Wideokonfernecja


     21 czerwca 2011 roku uczniowie klasy 4a wzięli udział w wideokonferencji z uczniami ze szkoły w Czechach. Wszystko za sprawą; projektu "Świat w liczbach - The world in the numbers", w którym uczniowie z naszej i ze szkoły w czeskich Lounach brali udział. Przez godzinę, pod opieką; nauczycieli Pani Anety Liszki, Dany Hromádkovej z Czech i Pana Piotra Ślęczkowskiego, uczestnicy projektu rozmawiali w języku angielskim o swoich zainteresowaniach, ulubionych przedmiotach i hobby (informacjach zamieszczonych w projekcie).

zobacz galerię zdjęć






"Świat w liczbach - The world in the numbers"

     Projekt "Świat w liczbach - The world in the numbers" był projektem programu e-Twinning. Nasi uczniowie z klas 4a i 5a zrealizowali go wspólnie z uczniami ze szkół z Austrii, Chorwacji, Czech, Hiszpanii, Polski, Rumunii i Turcji.

     Szkoły biorące udział w projekcie:
  • J.G.Herderschule für bewegungsbeeinträchtigte Kinder und Jugendliche - Leonding - Austria
  • OŠ Slavka Kolara Kravarsko - Kravarsko - Chorwacja
  • Základní Louny - Louny - Czechy
  • IES Maestro Don José Jurado Espada - El Rubio - Hiszpania
  • Szkoła Podstawowa nr 95 w Krakowie - Kraków - Polska
  • Szkoła Podstawowa nr 4 im. Gustawa Morcinka - Radlin - Polska
  • Şcoala cu clasele I - VIII "Avram Iancu", B-dul Muncii, Nr. 19 - Satu Mare - Rumunia
  • Colegiul Tehnic de Transport Feroviar "Anghel Saligny" Soseaua Nationala nr. 136 - Simeria - Rumunia
  • Yenimahalle Okulu No: 29 - Turcja
     Harmonogram działań:
  • W lutym 2011 roku została skompletowana grupa szkół z Austrii, Chorwacji, Czech, Hiszpanii, Polski (2 szkoły), Rumunii (2 szkoły) i Turcji.
  • W marcu zostały uzgodnione szczegóły projektu takie jak: zebranie i przygotowanie materiałów, zapoznanie uczniów z ideą; projektu, przesłanie materiałów do koordynatora projektu.
  • W marcu i kwietniu 2011 roku wszyscy partnerzy przygotowali i przesłali do koordynatora projektu dane statystyczne oraz diagramy. Nasza szkoła jako koordynator projektu przygotowała koncepcję całej ksią;żki i po konsultacjach stworzyła jej elektroniczną; wersję.
  • W kwietniu została opublikowana elektroniczna wersja książki.
  • W maju 2011 roku projekt zostanie zgłoszony do Krajowej i Europejską Odznakę Jakości.
     Podjęte działania:
  • Uczniowie w ramach projektu stworzyli książkę przedstawiającą dane statystyczne.
  • W ramach kolejnych zadań uczniowie:
    • nawią;zali współpracę z uczniami ze szkół z zagranicy
    • zebrali informacje i dane statystyczne zwią;zane ze szkołą; i Krakowem
    • wykonali na podstawie zebranych danych diagramy słupkowe i kołowe
    • zapoznali się z danymi statystycznymi z innych rejonów Europy
    • przekazali uczniom z zagranicy swoje opracowania zebranych danych
    • nawiązali przyjaźnie
    • stworzyli książkę w wersji elektronicznej i pdf
    • rozwijali umiejętności językowe (język angielski)
  • Działania koncentrowały się wokół następujących zadań wykonywanych przez uczniów pod kierunkiem nauczycieli:
    • przedstawienie uczniom idei stworzenia międzynarodowej ksią;żki zawierają;cej dane statystyczne dotyczą;ce szkół i miast w różnych rejonach Europy;
    • zebranie i przedstawienie partnerom z zagranicy danych zwią;zanych z naszą; szkołą; i Krakowem;
    • zapoznanie uczniów z danymi statystycznymi dotyczą;cymi innych szkół i miast Europy;
    • stworzenie diagramów słupkowych i kołowych;
    • opublikowanie na stornie internetowej szkoły wersji elektronicznej ksią;żki.
  • Celami towarzyszą;cymi podczas realizacji projektu było:
    • rozwijanie umiejętności językowych u uczniów i nauczycieli;
    • podnoszenie poczucia wspólnoty i jej różnorodności;
    • zapoznanie uczniów z innymi kulturami, zwyczajami i krajami;
    • poszerzenie oferty dydaktyczno-wychowawczej szkoły;
    • pogłębienie współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym poprzez prezentację osiągnięć uczniów na forum szkoły i poza szkołą;.
     Efekty projektu:
  • Wymiernymi efektami i korzyściami są dla:
    • uczniów:
      • aktywizacja uczniów,
      • atrakcyjna forma zdobywania wiedzy i umiejętności matematycznych,
      • zwiększona motywacja do nauki języków obcych,
      • zmiana stereotypowych wyobrażeń o partnerach i sobie samym,
      • pogłębianie świadomości własnej tożsamości regionalnej, narodowej, ale również przynależności do wielkiej rodziny europejskiej;

    • nauczycieli:
      • doskonalenie warsztatu zawodowego;
    • szkoły:
      • wzbogacenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej szkoły,
      • realizacja ścieżek międzyprzedmiotowych, w szczególności: edukacji regionalnej, edukacji europejskiej, edukacji medialnej.
     Produkt końcowy:


"Mundo en úmeros - The world in the numbers"

     El proyecto "Mundo en úmeros - The world in the numbers" fue un proyecto del e-Twinning. Realizado conjuntamente con los alumnos de las escuelas en Austria, Croacia, República Checa, Espana, Polonia, Rumania y Turquía.

     Las escuelas que participan en el proyecto:
  • J.G.Herderschule für bewegungsbeeinträchtigte Kinder und Jugendliche - Leonding - Austria
  • OŠ Slavka Kolara Kravarsko - Kravarsko - Croatia
  • Základní škola Louny - Louny - República Checa
  • IES Maestro Don José Jurado Espada - El Rubio - Espana
  • Szkoła Podstawowa nr 95 w Krakowie - Kraków - Polonia
  • Szkoła Podstawowa nr 4 im. Gustawa Morcinka - Radlin - Polonia
  • Şcoala cu clasele I - VIII "Avram Iancu", B-dul Muncii, Nr. 19 - Satu Mare - Rumania
  • Colegiul Tehnic de Transport Feroviar "Anghel Saligny" Soseaua Nationala nr. 136 - Simeria - Rumania
  • Yenimahalle Okulu No: 29 - Turquía.
     Programa:
  • En febrero de 2011, un grupo fue completado. Ha sido creado por varios institutos de países diferentes como Austria, Croacia, República Checa, Espana, Polonia, Rumania (dos institutos) y Turquía.
  • En marzo, los detalles siguientes fueron estar de acuerdo con: una explicación a los alumnos del concepto internacional de proyecto, la preparación correcta de materiales, una reunión y la información de enviar al coordinador del proyecto.
  • En marzo y el abril de 2011, todos los participantes organizaron y enviaron sus datos estadísticos y diagramas. Como coordinador del proyecto, nuestra escuela propone la idea de elaborar un libro.
  • En abril de 2011, la versión electrónica del libro
     Actividades en curso:
  • Los alumnos han creado un libro, que ilustra datos estadísticos.
  • Las tareas que han sido logradas:
    • ellos han cooperado con alumnos de países extranjeros
    • ellos han recogido datos de la información y estadísticos de su escuela y Cracovia.
    • ellos han realizado diagramas de Venn y diagramas de barras basados en datos reales.
    • ellos se han familiarizados con datos estadísticos de varias áreas europeas.
    • ellos han enviado su descripción escrita a sus companeros europeos
    • ellos han formado la amistad durable
    • ellos han creado un libro en una versión electrónica y el formato de documento portátil (PDF)
    • ellos han desarrollado habilidades de lengua (principalmente el inglés)
  • Actividades concentradas en las tareas que fueron supervisadas por profesores:
    • Los profesores han explicado a los alumnos el concepto internacional de proyecto y trabaja para crear un libro que incluye datos estadísticos sobre instituto y varias ciudades de Europa.
    • La recogida y la presentación de datos de nuestra escuela y Cracovia al europeo
    • Se familiarizan con datos estadísticos de varias ciudades europeas e institutos.
  • Se realiza hace el diagrama de Venn y diagramas de barras.
    • Edita un libro en una versión electrónica sobre la página web
     Los objetivos del proyecto:
  • Tanto los alumnos como los profesores han desarrollado y han mejorado sus habilidades de lengua;
  • Reforzar el sentido de comunidad y variedad simultáneamente;
  • Familiarizarse con culturas diferentes, hábitos y países;
  • Ensanchar la mente cuando esto viene a una oferta didáctica de la escuela;
  • Reforzar cooperación entre padres y entorno por mostrando a los logros de los alumnos dentro y fuera de escuela;
  • Los resultados del proyecto:
    • Las ventajas que los estudiantes consiguen de este proyecto:
    • Permitirles a participar en algo.
    • La exposición de la adquisición del conocimiento puede ser interesante para que aumente su motivación.
    • Ccambio de sus estereotipos sobre companeros y ellos.
    • Aumenta su conciencia unida no sólo con su identidad local y nacional sino también europea.
  • Las ventajas que los profesores consiguen de este proyecto:
    • Mejorar sus habilidades y conocimiento.
  • Las ventajas que el instituto pone de este proyecto:
    • Hacer su oferta más atractiva.
    • Lla realización " de los caminos entre sujetos " la educación sobre todo local y europea, pero también unido a los medios de comunicación.
     El producto final:


"The World in Numbers" - "Lumea in numere"

     Proiectul apartine Programului e-Twinning. A fost realizast atat de elevi din scoala noastra, din clasa a IV-a A, cat si de elevi din alte tari (Polonia, Austria, Croatia, Cehia, Spania, Turcia):
  • J.G.Herderschule für bewegungsbeeinträchtigte Kinder und Jugendliche - Leonding - Austria
  • OŠ Slavka Kolara Kravarsko - Kravarsko - Croatia
  • Základní škola Louny - Louny - Cehia
  • IES Maestro Don José Jurado Espada - El Rubio - Spania
  • Szkoła Podstawowa nr 95 w Krakowie - Kraków - Polonia
  • Szkoła Podstawowa nr 4 im. Gustawa Morcinka - Radlin - Polonia
  • Şcoala cu clasele I - VIII "Avram Iancu", B-dul Muncii, Nr. 19 - Satu Mare - Romania
  • Colegiul Tehnic de Transport Feroviar "Anghel Saligny" Soseaua Nationala nr. 136 - Simeria - Romania
  • Yenimahalle Okulu No: 29 - Turcia
     Etape:
  • februarie 2011-formarea grupului. A fost creat din elevii mai multor scoli din diferite tari: Austria, Croatia, Cehia, Spania, Polonia, Romania (2 scoli), Turcia;
  • martie 2011-urmatoarele detalii au fost aprobate si coordonate:li s-a explicat elevilor cum se desfasoara un proiect international, au fost pregatite materialele corespunzatoare, s-au trimis informatiile coordonatorilor proiectului;
  • toti participantii au pregatit si au trimis coordonatorului datele statistice si diagramele;
  • aprilie 2011- a fost publicata varianta electronica a cartii;
  • mai 2011- proiectul va candida la premiul de Calitate Nationala si Europeana.
     Activitatile desfasurate:
  • Elevii au realizat o carte care ilustreaza datele statistice;
  • s-au indeplinit urmatoarele obiective:
    • au colaborat cu elevi din tari straine;
    • au colectat informatii si date statistice despre scoala lor si despre Simeria;
    • au realizat diagrame Wenn si grafice bazate pe datele colectate;
    • s-au familiarizat cu datele statistice din diverse zone ale Europei;
    • au trimis descrierile coordonatorului;
    • au legat prietenii de durata;
    • au creat carte in format electronic;
    • si-au exersat abilitatile de comunicare in limba engleza.
  • Activitati concentrate pe sarcini supravegheate de profesor:
    • profesorii le-au explicat elevilor cum se desfasoara un proiect international si cum se realizeaza o carte care sa contina date statistice;
    • colectarea si prezentarea datelor despre scoala noastra partenerilor;
    • familiarizarea cu datele statistice din diverse orase si scoli europene;
    • ralizarea unor diagrame Wenn si a graficelor;
    • publicarea unei carti in format electronic.
  • Scopul proiectului:
    • elevii si profesorii si-au exersat si imbunatatit abilitatile lingvistice;
    • dezvoltarea simtului comunitatii si al varietatii;
    • familiarizarea cu diferite culturi, obiceiuri, traditii;
    • dezvoltarea cooperarii dintre parinti si mediu prin prezentarea in incinta si in afara scolii a rezultatelor copiilor.
     Rezultatele proiectului:
  • Avantaje obtinute de elevi:
    • li se permite sa articipe activ la activitati;
    • li se arata ca dobandirea de cunostinte poate fi interesanta;
    • cresterea motivatiei;
    • schimbarea stereotipiei despre parteneri si despre ei insisi;
    • cresterea valorii lor referitoare nu doar la identitatea nationala si locala, ci si europeana;

  • Avantajele profesorilor:
    • imbogatirea competentelor, a abilitatilor, a cunostintelor;
  • Avantajele scolii:
    • prezentarea unei oferte mult mai atractiva;
    • realizarea unor "drumuri de legatura intre materii", in special intre educatia locala si cea europeana, dar in acelasi timp, in legatura cu media.
     Produsului final:




"City book"

     Projekt "City book" był projektem programu e-Twinning. Nasi uczniowie z klasy 5b zrealizowali go wspólnie z uczniami ze szkół z Austrii, Czech, Hiszpanii i Rumunii.

     Szkoły biorą;ce udział w projekcie:
  • J.G.Herderschule für bewegungsbeeinträchtigte Kinder und Jugendliche - Leonding - Austria
  • Základní škola Louny - Louny - Czechy
  • IES Maestro Juan de Avila - Ciudad Real - Hiszpania
  • Szkoła Podstawowa nr 95 w Krakowie - Kraków - Polska
  • College National "Al.I.Cuza" - Focsani - Rumunia
     Harmonogram działań:
  • W maju 2010 roku została skompletowana grupa szkół z Austrii, Czech, Hiszpanii, Polski i Rumunii.
  • W maju zostały także uzgodnione szczegóły projektu takie jak: zebranie i przygotowanie materiałów, zapoznanie uczniów z ideą; projektu, przesłanie materiałów do koordynatora projektu.
  • W czerwcu 2010 roku wszyscy partnerzy przygotowali i przesłali do koordynatora projektu teksty legend i opowiadań oraz ilustracje do nich. Nasza szkoła jako koordynator projektu przygotowała koncepcję całej ksią;żki i po konsultacjach stworzyła jej elektroniczną; wersję.
  • W czerwcu została opublikowana elektroniczna wersja ksią;żki
  • W październiku 2010 roku Projekt uzyskał Europejską; Odznakę Jakości.
   
     Podjęte działania:
  • Uczniowie klasy 5b w ramach projektu stworzyli ksią;żkę pt. "City book".
  • W ramach kolejnych zadań uczniowie:
    • nawią;zali współpracę z uczniami ze szkół z zagranicy
    • odnaleźli legendy i historie zwią;zane z Krakowem, a następnie zapisywali je, opisywali je i opowiadali o nich własnymi słowami
    • stworzyli własne legendy zwią;zane z Krakowem
    • na podstawie wypowiedzi i wybranych tekstów uczniowie stworzyli ilustracje do legend
    • zapoznali się z legendami i historiami miast, terenów z innych rejonów Europy
    • przekazali uczniom z zagranicy krakowskie legendy, zapoznają; ich z Krakowem
    • poznali zwyczaje i kulturę innych narodów
    • nawią;zali przyjaźnie
    • stworzyli ksią;żkę w wersji elektronicznej i pdf
    • rozwijali umiejętności językowe (język angielski)
  • Działania koncentrowały się wokół następujących zadań wykonywanych przez uczniów pod kierunkiem nauczycieli:
    • przedstawienie uczniom idei stworzenia międzynarodowej książki;
    • zebranie i przedstawienie partnerom z zagranicy legend krakowskich oraz zapoznanie ich z Krakowem;
    • zapoznanie uczniów z legendami i historiami miast, terenów z innych rejonów Europy - zapoznanie ze zwyczajami i kulturą; innych narodów (wszystkich krajów projektu);
    • stworzenie ilustracji do danych legend i historii;
    • opublikowanie na stornie internetowej szkoły wersji elektronicznej książki.
  • Celami towarzyszą;cymi podczas realizacji projektu było:
    • rozwijanie umiejętności językowych u uczniów i nauczycieli;
    • podnoszenie poczucia wspólnoty i jej różnorodności;
    • zapoznanie uczniów z innymi kulturami, zwyczajami i krajami;
    • poszerzenie oferty dydaktyczno-wychowawczej szkoły;
    • pogłębienie współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym poprzez prezentację osią;gnięć uczniów na forum szkoły i poza szkołą;.
     Efekty projektu:
  • Wymiernymi efektami i korzyściami są dla:
    • uczniów:
      • aktywizacja uczniów,
      • atrakcyjna forma zdobywania wiedzy i umiejętności,
      • zwiększona motywacja do nauki języków obcych,
      • zmiana stereotypowych wyobrażeń o partnerach i sobie samym,
      • pogłębianie świadomości własnej tożsamości regionalnej, narodowej, ale również przynależności do wielkiej rodziny europejskiej;

           Podczas realizacji projektu uczniowie klasy 5b odnaleźli legendy i historie zwią;zane z Krakowem, a następnie zapisywali je, opisywali je i opowiadali o nich własnymi słowami. Dodatkowo stworzyli własne legendy zwią;zane z Krakowem. Na podstawie wypowiedzi i wybranych tekstów uczniowie stworzyli ilustracje do nich.
           Po opublikowaniu na szkolnej stornie internetowej wersji elektronicznej ksią;żki uczniowie zapoznali się z legendami i historiami z krajów partnerskich, które zamieszczone są; w ksią;żce w języku angielskim.
           Jednym z elementów działań uczniów było przypomnienie wiadomości językowych o legendach i umiejętności tworzenia ich - zagadnienia realizowano w ramach zajęć języka polskiego. Uczniowie po opublikowaniu ksią;żki na szkolnej stronie internetowej będą; wykorzystywać zawarte w niej teksty do zajęć na lekcjach języka angielskiego, przyrody, historii oraz języka polskiego.
           Jednym z celów projektu było zapoznanie uczniów z legendami (historiami) miejsc z innych krajów Europy oraz zapoznanie uczniów ze szkół partnerskich z legendami o Krakowie. Wymiana takich informacji pozwoliła uczniom na poznanie innych kręgów kulturowych oraz innych zwyczajów, a także ukazała różnorodność Europy. Ponadto u uczniów kształtowane był poczucie wspólnoty Europejskiej oraz odpowiedzialności za dobro wspólne i własne.
           Dużym atutem projektu jest jego wynik końcowy, którego jednym z elementów jest forma wizualna - ksią;żka z ilustracjami.


    • nauczycieli:
      • doskonalenie warsztatu zawodowego;
    • szkoły:
      • wzbogacenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej szkoły,
      • realizacja ścieżek międzyprzedmiotowych, w szczególności: edukacji regionalnej, edukacji europejskiej, edukacji medialnej.
     Produkt końcowy:
  • Zobacz ksią;żkę "CITY BOOK"  (wersja elektroniczna)





5 urodziny eTwinning w Naszej Szkole


     Aby uczcić pią;te urodziny eTwinning, przypadające w tym roku 5 maja, zorganizowaliśmy w naszej szkole małe etwinningowe przyjęcie urodzinowe. Dwie klasy 1c i 3a spotkały się razem, by spędzić miło czas na wspólnej zabawie.

     Jednym z naszych projektów było wykonanie plakatu. Odrysowaliśmy nasze dłonie na kartkach w unijnych kolorach (żółtym i granatowym), następnie wycięliśmy je i nakleiliśmy na wielki arkusz papieru z etwinningowym sercem. Tym sposobem każdy "przyłożył" swoją; dłoń do serca programu eTwinning.

     Jednak co by to było za przyjęcie urodzinowe bez urodzinowego ciasta. Udało nam się wykonać aż cztery torty, które przyozdobione kolorowymi lukrami i świeczkami wyglą;dały pięknie. Po wspólnym odśpiewaniu "Happy Birthday Dear eTwinning" mogliśmy w końcu spróbować naszego wyją;tkowego dzieła, które okazało się nie tylko dobrze wyglą;dać.

     Miło było spędzić wspólnie czas, przypominając sobie najważniejsze informacje dotyczą;ce programu eTwinning. Urodziny to zawsze miłe i przyjemne chwile i tak było i tym razem. Już teraz nie możemy się doczekać kolejnych i zaczynamy się zastawiać w jaki sposób je uczcić.

zobacz galerię zdjęć






"Kalendarz 2010" - "Calendar 2010"

     Projekt "Kalendarz 2010 - Calendar 2010" był projektem programu e-Twinning realizowanym wspólnie ze szkołami z Chorwacji, Czech, Turcji, Wielkiej Brytanii i Włoch.

     Szkoły biorą;ce udział w projekcie:      Harmonogram działań:
  • We wrześniu 2009 roku została skompletowana grupa szkół z Chorwacji, Czech, Polski, Włoch, Turcji i Wielkiej Brytanii.
  • W październiku 2009 roku zostały uzgodnione szczegóły projektu takie jak: podział miesięcy do zilustrowania oraz partnerzy wymienili spisy najważniejszych wydarzeń szkolnych i narodowych w krajach uczestniczą;cych w projekcie.
  • W listopadzie 2009 roku wszyscy partnerzy stworzyli ilustracje do miesięcy, a nasz szkoła jako koordynator projektu przygotowała koncepcję całego kalendarza i po konsultacjach stworzyła jego elektroniczną; wersję.
  • W listopadzie 2009 roku uczniowie zapoznali się z ideą; tworzenia kalendarza oraz poznali ważne wydarzenia z krajów partnerów.
  • W grudniu 2009 roku została opublikowana elektroniczna wersja kalendarza
  • W marcu 2010 roku Projekt uzyskał Krajową; Odznakę Jakości.
  • Obecnie nasz szkoła kontynuuje współpracę z partnerami projektu "Kalendarz 2010 - Calendar 2010". Powstaje elektroniczny dziennik wszystkich wydarzeń zamieszczonych w kalendarzu na rok 2010 pod nazwą;: "Kronika 2010 - Chronicle 2010"
   
     Podjęte działania:
  • Uczniowie w ramach projektu stworzyli kalendarz na rok 2010.
  • W ramach kolejnych zadań uczniowie:
    • poznali najważniejsze wydarzenia i święta w roku, które odbędą; się w krajach biorą;cych udział w projekcie
    • opowiedzieli kolegom z innych krajów o wydarzeniach i świętach obchodzonych w Polsce
    • zilustrowali karty kolejnych miesięcy
    • zaprezentowali gotowy kalendarz (w wersji elektronicznej) na szkolnej stronie internetowej
  • Działania koncentrowały się wokół pięciu zadań wykonywanych przez uczniów pod kierunkiem nauczycieli:
    • przedstawienie uczniom idei stworzenia międzynarodowego kalendarza;
    • zebranie i przedstawienie partnerom listy wydarzeń i świą;t z całego roku 2010 odbywają;cych się w danym kraju;
    • zapoznanie uczniów z wydarzeniami i świętami w roku 2010 odbywają;cych się we wszystkich krajach projektu;
    • stworzenie ilustracji do danych miesięcy;
    • opublikowanie na stornie internetowej szkoły wersji elektronicznej kalendarza.
  • Celami towarzyszą;cymi podczas realizacji projektu było:
    • rozwijanie umiejętności językowych u uczniów i nauczycieli;
    • podnoszenie poczucia wspólnoty i jej różnorodności;
    • zapoznanie uczniów z innymi kulturami, zwyczajami i krajami;
    • poszerzenie oferty dydaktyczno-wychowawczej szkoły;
    • pogłębienie współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym poprzez prezentację osią;gnięć uczniów na forum szkoły i poza szkołą;.
     Efekty projektu:
  • Wymiernymi efektami i korzyściami są dla:
    • uczniów:
      • aktywizacja uczniów,
      • atrakcyjna forma zdobywania wiedzy i umiejętności,
      • zwiększona motywacja do nauki języków obcych,
      • zmiana stereotypowych wyobrażeń o partnerach i sobie samym,
      • pogłębianie świadomości własnej tożsamości regionalnej, narodowej, ale również przynależności do wielkiej rodziny europejskiej;

           Podczas realizacji projektu uczniowie dwóch klas 1c i 3a zbierali informacje o polskich świętach i wydarzeniach roku 2010, a następnie zapisywali je, opisywali je i opowiadali o nich. Na podstawie wypowiedzi i zebranych informacji uczniowie stworzyli ilustracje dwóch miesięcy Marca i Czerwca (karty do kalendarza). Po opublikowaniu na szkolnej stornie internetowej wersji elektronicznej kalendarza uczniowie zapoznali się ze świętami i wydarzeniami roku 2010 odbywają;cymi się we wszystkich krajach partnerskich, które zamieszczone są; w kalendarzu w języku angielskim. Jednym z elementów działań uczniów było przypomnienie wiadomości dotyczą;cych kalendarza, ilości miesięcy, dni w roku i miesią;cu, obliczenia długości trwania danego okresu, pór roku, dni w roku jako wyniku ruchu obrotowego ziemi i jej obiegu wokół słońca - realizowanych w ramach zajęć dydaktycznych.
           Jednym z celów projektu było zapoznanie uczniów ze świętami i wydarzeniami roku 2010 w innych krajach Europy oraz zapoznanie uczniów ze szkół partnerskich ze świętami i wydarzeniami, które odbędą; się w Polsce.
           Wymiana takich informacji pozwoliła uczniom na poznanie innych kręgów kulturowych oraz innych zwyczajów, a także ukazała różnorodność Europy.
           Ponadto u uczniów kształtowane jest poczucie wspólnoty Europejskiej oraz odpowiedzialności za dobro wspólne i własne.
           Dużym atutem projektu jest jego wynik końcowy, którego jednym z elementów jest forma wizualna - karty kolejnych miesięcy ilustrowane przez uczniów partnerskich szkół.
           Uczniowie po opublikowaniu kalendarza na szkolnej stronie internetowej wykorzystują; zawarte w nim informacje do zajęć na lekcjach języka angielskiego, przyrody, matematyki, historii oraz plastyki.


    • nauczycieli:
      • doskonalenie warsztatu zawodowego;
    • szkoły:
      • wzbogacenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej szkoły,
      • realizacja ścieżek międzyprzedmiotowych, w szczególności: edukacji regionalnej, edukacji europejskiej, edukacji medialnej.
     Produkt końcowy:


"Kalendar 2010" - "Calendar 2010"

     Kalendar 2010 e-Twinning projekt koji se realizira zajedno sa školama iz Češke Republike, Italije, Poljske, Turske i Velike Britanije.

     Sljedeće će sudjelovati u projektu:
Vidět  "KALENDÁŘ 2010"  (elektronická verze)



"Calendario 2010" - "Calendar 2010"

     Calendario 2010 e un progetto di gemellaggio elettronico che e stato realizzato in collaborazione da scuole primarie in Croazia, Repubblica Ceca, Polonia, Turchia e Gran Bretagna.

     Le scuole partecipanti sono:      Secondo le linee progettuali gli alunni prepareranno un calendario per il 2010. Attraverso tale attivita:
  • Impareranno quali sono le festivita piu rilevanti nel corso dell'anno nei vari paesi che partecipano al progetto
  • Racconteranno agli amici degli altri paesi quali sono e come si svolgono le festivita nei loro paesi
  • Illustreranno le pagine del calendario da loro scelte
  • Inseriranno il calendario nel sito web della scuola
Vedere  "CALENDARIO 2010"  (versione elettronica)



"Calendar 2010"

     Calendar 2010 is an e-Twinning project involving schools from Croatia, Czech Republic, Italy, Poland and Turkey.

     The following schools are taking part in the project:      Within the framework of the project the students are preparing a calendar for 2010. Through their work on this project the children:
  • will learn about the most important events and holidays during the year that take place in the various countries participating in the project;
  • tell their foreign friends about events and holidays in Great Britain;
  • illustrate the pages of the chosen months;
  • display the calendar on the school's website.
See  "CALENDAR 2010"  (version of electronic)





"Kronika 2010" - "Chronicle 2010"

     Projekt "Kronika 2010" ("Chronicle 2010") jest kontynuacją; programu e-Twinning "Kalendarz 2010" ("Calendar 2010"). Nasi uczniowie klas 1c i 3a realizują; go wspólnie z uczniami ze szkół z Chorwacji, Czech, Turcji, Wielkiej Brytanii i Włoch.

     Szkoły biorą;ce udział w projekcie:      Uczniowie w ramach projektu:
  • przygotują; opisy, zdjęcia i ilustracje polskich wydarzeń i świąt zawartych w "Kalendarzu 2010"
  • opowiedzą; kolegom z innych krajów o polskich świętach i wydarzeniach
  • dowiedzą; się jak przebiegają; wydarzenia i święta, w krajach biorących udział w projekcie
  • wraz z pomocą; nauczycieli języka angielskiego przygotują tłumaczenia tekstów polskich i angielskich
  • będą; na bieżą;co prezentować, w języku angielskim, na łamach szkolnej strony internetowej kolejne wydarzenia "Kalendarza 2010"
Zobacz  "KRONIKA 2010"  (opis wydarzeń roku 2010)









© 2013 Wszelkie prawa zastrzeżone Szkoła Podstawowa nr 95 w Krakowie, ul. Wileńska 9, 31-413 Kraków